Acasă Sanatate & Sport Carbohidrați în timpul antrenamentelor | Carbohidrați înainte sau după un antrenament

Carbohidrați în timpul antrenamentelor | Carbohidrați înainte sau după un antrenament

41
DISTRIBUIȚI

Carbohidrați în timpul antrenamentelor | Carbohidrați înainte sau după un antrenament

Ce sunt carbohidrații intra-antrenament?

Carbohidrații consumați în timpul antrenamentelor au devenit populari în industria fitness, chiar și eu îi folosesc. Totuși, sunt multe persoane care nu știu de ce îi consumă, sau dacă ar trebui să consume o cantitate așa de mare.

myprotein shake carbohidrati

Scopul din spatele carbohidraților intra-antrenament este realimentarea glicogenului muscular, principala sursă de energie a organismului în timpul activităților fizice. Această sursă se epuizează în timp, dependent de durata și intensitatea antrenamentelor. Dacă te antrenezi pentru mai mult de 90 de minute, cu volum foarte ridicat sau participi la evenimente și sporturi de anduranță, precum fotbalul – carbohidrații sunt necesari, altfel vei avea energie scăzută și în consecință performanțe slabe.

De ce să folosesc carbohidrați în timpul antrenamentelor?

Un atlet de anduranță se bazează foarte mult pe energia stocată (glicogen muscular) pentru a susține performanța – pentru aceste persoane sunt potriviți carbohidrații intra-antrenament. În schimb, în timpul unui antrenament obișnuit de culturism sau forță (sub 90 de minute), glicogenul muscular nu scade atât de mult cât cred anumite persoane.

Consumul de carbohidrați în timpul, imediat după, sau cu până la 24 de ore după antrenament oferă diferențe mici sau inexistente în rata de recuperare – conform majorității articolelor din literatura de referință. Dacă ești un atlet neasistat, care se antrenează cu surplus caloric, carbohidrații intra-antrenament cel mai probabil nu îți vor oferi un beneficiu fiziologic vizibil.

bicicleta suplimente myprotein

Există anumite scenarii, pe lângă cele ale atleților de anduranță, unde carbohidrații intra-antrenament pot fi totuși folositori. Dacă ești la dietă, glicogenul va fi deja la nivel scăzut, deci sunt șanse mari să se epuizeze în timpul antrenamentelor. În acest caz, există un avantaj în a consuma carbohidrați în timpul antrenamentelor, dar doar dacă vei rămâne în deficit caloric total pentru ziua respectivă. Alte scenarii sunt cele ale celor care se antrenează la primele ore ale dimineții sau cei care au un apetit scăzut pentru mâncare și vor beneficia de caloriile suplimentare. Nu în ultimul rând, sunt cei care “simt” beneficiile, în ciuda cercetărilor științifice – inclusiv eu.

Sunt folositori carbohidrații intra-antrenament?

Folosind carbohidrați în timpul antrenamentelor mă pot antrena mai intens, pentru mai mult timp și mă simt mai bine – antrenamente îmbunătățite și șanse mai mari de progres. Este un efect fiziologic evident? Este posibil să nu și să fie doar un efect placebo – o îmbunătățire măsurabilă, observabilă sau care se resimte asupra organismului, dar care nu se atribuie unui tratament real în desfășurare. În concluzie, avantajele pot fi inexistente. Indiferent de acest aspect, profit de convingerea că mă pot antrena mai intens, astfel că utilizarea este justificată.

sprinter myprotein

Dacă îți poți menține dieta calorică și simți beneficii folosind carbohidrați în timpul antrenamentelor, îți recomand să îi folosești.

Din fericire, Myprotein are pe stoc o varietate de carbohidrați potriviți pentru a fi folosiți în timpul antrenamentelor, precum Dextrină Ciclică Ramificată, Maltodextrină și Dextroză. Mulțumesc pentru lectură, iar dacă ai orice întrebare nu ezita să comentezi mai jos.

RealMen.ro recomanda Myprotein.ro