Acasă Sanatate & Sport Acid linoleic conjugat | CLA pentru scăderea greutății, beneficii CLA și dozaj

Acid linoleic conjugat | CLA pentru scăderea greutății, beneficii CLA și dozaj

278
DISTRIBUIȚI

Acid linoleic conjugat | CLA pentru scăderea greutății, beneficii CLA și dozaj

Acid linoleic conjugat: CLA

Dacă vrei să reduci grăsimea corporală, probabil ți-a trecut prin gând ideea achiziționării CLA. Înainte să adaugi acest produs în coș, citește acest articol pentru a afla mai multe informații despre CLA și beneficile acestui supliment.

cla capsule

În acest articol o să găsești informații precum:

Ce este CLA
Beneficiile CLA
CLA pentru scăderea greutății și creșterea ratei metabolice
Îmbunătățirea creșterii musculare
Scăderea colesterolului și nivelului de glucoză din sânge
Sprijinul sistemului imunitar
Efecte secundare ale CLA
Surse de CLA
Când să consumi tabletele de CLA și cât de mult

maieu verde atlet myprotein

Ce este CLA

CLA are parte de multă atenție din partea industriei fitness și este un supliment popular în rândul culturiștilor, pasionaților de antrenament și persoanelor care vor să ardă grăsimi. Probabil ai auzit de CLA dar te-ai întrebat ce este și cum este legat de scăderea greutății.

CLA, sau acid linoleic conjugat aparține familiei de acizi grași omega. Specific, CLA este un amestec de cel puțin 28 izomeri poziționali și geometrici de acid linoleic, fiind un acid gras esențial de omega 6 polinesaturat. Acizii grași esențiali nu pot fi produși de către organism și astfel trebuie obținuți prin dietă.

CLA are o serie de funcții în organism, prin urmare consumul său este necesar pentru metabolismul normal al alimentelor și al energiei și pentru a obține o stare nutrițională sănătoasă. CLA poate fi găsit în alimentele comune de origine animală precum carnea și lactatele, totuși, o creștere puternică a interesului pentru suplimente CLA a apărut datorită legăturii cu scăderea în greutate și cu alte beneficii asupra sănătății

Beneficii CLA

1. CLA pentru scăderea greutății și creșterea ratei metabolice

Motivul principal pentru care CLA este atât de popular este datorită legăturii cu scăderea în greutate.

Este sugerat faptul că CLA poate contribui la scăderea greutății și implicit la scăderea grăsimii corporale printr-o serie de reacții biochimice care acționează pentru a crește rata metabolică de bază. Rata noastră metabolică de bază este cantitatea minimă de energie de care organismul are nevoie să funcționeze, astfel un RMB crescut înseamnă că mai multe calorii au fost arse pentru ca organismul să funcționeze.

maieu alb femei myprotein

CLA este implicată într-o serie de reacții metabolice care reglementează țesutul adipos în organism. Se spune că printr-un indice BMR crescut, CLA acționează pentru a modifica raportul de grăsimi corporale / mușchi și pentru a crește nivelul de energie cheltuită

CLA a devenit un interes nutrițional și ștințific de câteva decenii. Inițial, efectul CLA a fost foarte studiat în rândul mai multor modele animale diferite, de exemplu într-un studiu efectuat de către West et al. (1998), efectul CLA asupra grăsimii organismului și metabolismului energetic la șoareci a fost examinat în nu mai puțin de 6 săptămâni. În cadrul acestui studiu, jumătate dintre soareci au primit CLA iar cealaltă jumătate nu a primit. După 6 săptămâni, studiul a arătat că CLA a redus semnificativ aportul de energie, rata de creștere și masa de grăsime a organismului. Acest lucru a demonstrat faptul că CLA poate crește rata metabolismului la șoareci producând scăderea conținutului de grăsime.

Mai recente, studiile pe oameni au demonstrat efectele benefice ale consumului de CLA. De exemplu, o meta-analiză a 18 studii efectuată de Whigham et al. (2007) a concluzionat că suplimentarera cu 3.2g de CLA pe zi poate acționa ca un supliment eficient în reducerea grăsimii corporale.

Efectul CLA în scăderea greutății a fost văzut mai ales în rândul persoanelor supraponderale. Un studiu care a investigat suplimentarea în termen de peste 2 ani asupra 134 de persoane a dezvăluit că CLA poate scădea grăsimea corporală a persoanelor supraponderale și poate de asemenea să sprijine reducerea inițială de greutate pe termen lung.

Efectul CLA asupra persoanelor care fac sport a fost de asemenea analizat de către Wadstein et al. (2001) într-un studiu care a inclus persoane sănătoase cu un BMI și o greutate normală într-un mod aleatoriu. Studiul a arătat că CLA poate ajuta la scăderea grăsimii corporale la persoanele care se antrenează, făcând din acest supliment unul excelent pentru cei care urmează cu strictețe un regim alimentar și se antrenează regulat.

 

2. Îmbunătățirea creșterii musculare

În ciuda unei scăderi a procentului de grăsimi corporale, o scădere generală a greutății nu este adesea observată. Acest lucru se datorează faptului că CLA mărește în mod eficient raportul dintre mușchi și grăsime și acționează pentru a spori creșterea masei musculare slabe. Pe măsură ce mușchii sunt activi metabolic, o creștere a masei musculare înseamnă că organismul arde mai multe calorii în repaus

3. Scăderea colesterolului și nivelului de glucoză din sânge

Există și alte beneficii pentru sănătate asociate suplimentării cu CLA. De exemplu, s-a dovedit faptul că CLA ajută la reducerea presiunii arteriale, a sensitivității insulinei și al nivelului de glucoză din sânge, reducând riscul bolilor cardiovasculare și aterosclerozei. De exemplu, Kritchevsky et al. (1994) a aflat că suplimentarea cu 0.5g CLA per zi la iepuri a cauzat o scădere semnificativă de LDL și colesterol, iar o examinare a inimii iepurelui a arătat un nivel scăzut al nivelului de ateroscleroză, comparativ cu iepurii care nu au primit tratament cu CLA.

De asemenea, o meta-analiză la oameni făcută de Brown et al. (2003) a concluzionat că CLA poate crește utilizarea grăsimilor depozitate ca energie, poate contribui, de asemenea, la prevenirea bolilor de inimă și poate acționa ca un antioxidant prin mecanisme specifice izomerilor pentru scăderea tensiunii arteriale și a sensibilității la insulină. Astfel se crede faptul că CLA conține propietăți anti-diabetice datorită unei îmbunătățiri a sensibilității la insulină pe baza reducerii nivelurilor de glucoză și al nivelurilor de insulină.vestiar box barbati

 

4. Sprijinul sistemului imunitar

Atunci când urmați un stil de viață și o dietă dezechilibrată, organismul poate deveni mai susceptibil la boli. Totuși, suplimentarea cu CLA poate îmbunătăți sistemul imunitar și poate de asemenea acționa să prevină efectele catabolice (avarie a țesutului) ale sistemului imunitar în timpul bolii.

Efecte secundare ale CLA

Până în prezent, nu au fost raportate efecte adverse ale suplimentării cu CLA. În cazuri extreme, suplimentarea cu acid linoleic conjugat poate cauza greață sau crampe la stomac, totuși, aceste efecte pot fi diminuate atunci când se consumă CLA cu alimente

Surse de CLA

CLA poate fi găsit în numeroase alimente comune. În particular, produse de origine animală precum carnea și lactatele.

atleti myprotein vestiar

Totuși, pentru a obține beneficile suplimentării cu CLA, cantitatea obținută din dietă nu este de ajuns. Tabletele și capsulele CLA pot fi adăugate în planul tău de antrenament și în regimul alimentar.

 

Aliment mg de CLA per gram de grăsimi
Carne de vită proaspătă
Miel
Pui
Porc
Lapte de vacă
Brânză Cottage
Brânză Cheddar

carne de vita sursa cla
Când să consumi tabletele CLA și cât de mult

Sunt recomandate diferite doze de CLA. Pentru a ajuta la reducerea grăsimii corporale, sunt recomandate între 1.8 până la 7g de CLA zilnic. Pentru rezultate optime, recomandăm consumul a 2 capsule cu mâncare de 1-3 ori pe zi.

bluza mulata barbati myprotein

Mesaj important

Consumul de CLA nu garantează pierderea în greutate, totuși, când este combinat cu un plan de antrenament și un regim alimentar, CLA poate acționa pentru reducerea grăsimii corporale și îmbunătățirea masei musculare slabe. CLA poate fi consumat din mai multe surse lactate, totuși, dacă nu sunteți sigur de aportul de CLA sau dacă vă antrenați intens, un supliment CLA vă poate ajuta să vă ajustați obiectivele privind pierderea de grăsimi.

RealMen.ro recomanda Myprotein.ro