Acasă Sanatate & Sport Cum își pot depăși limitele alergătorii?

Cum își pot depăși limitele alergătorii?

45
DISTRIBUIȚI

Cum își pot depăși limitele alergătorii?

Zidul (numit și „The Bonk”) este ceva cu care mulți alergători pe distanțe lungi s-au confruntat de-a lungul timpului. Este un sentiment de neputință care te face incapabil să-ți continui drumul. Energia ta scade complet și treptat se instalează oboseala. Unele persoane raportează chiar amețeli și halucinații.

imbracaminte alergare femei myprotein

Este posibil să fi văzut alergători pe distanțe lungi care să-și fi pierdut tonusul atunci când cursa se desfășura excelent, iar picioarele acestora încep să obosească și ei parcă au uitat că locul lor este pe podium.

Ce cauzează apariția „Zidului” în timpul alergării pe distanțe lungi?

Există câteva variante ale Zidului, cauzate de lucruri diferite. Fiecare variantă are simptome diferite și poate fi depășită cu tehnici diferite

Scăderea glicogenului

Unul dintre factorii care cauzează Zidul este scăderea nivelului de glicogen. În esență, corpul tău se oprește din arderea energiei provenită din carbohidrați și trece la arderea magazinelor de grăsimi.

bluza functionala femei myprotein

Această scădere a glicogenului poate afecta în mod diferit alergătorii. O scădere a glicogenului care afectează mușchii determină alergătorii să simtă că membrele lor nu mai ascultă de comenzile creierului să continue să alerge. Când scăderea glicogenului se resimte în sânge, organismul dă senzația că totul este bine dar creierul nu se comportă corect.

Bineînteles, alergătorii mai ghinioniști pot simți că atât organismul cât și mintea au fost stopate pentru a-i opri din a merge mai departe.

Cum putem depăși acest obstacol? În acest caz, prevenirea este întotdeauna mai bună decât încercarea de a vindeca. Consumați o băutură sportivă, dulciuri cu zahăr sau un gel de energie pentru a vă completa rezervele. Nu așteptați ca oboseala severă să apară, repetați procedeul la fiecare 40 de minute până la 1 oră.

Un sabotaj psihologic

Unii alergători descoperă dintr-o dată că distanța rămasă de parcurs pare imposibilă. Mai mult decât o scădere a încrederii, Zidul în acest caz, este copleșitor. Motivația dvs. poate doar să zboare departe, lăsându-vă gata să renunțați. Acest lucru se poate întâmpla indiferent de cât de mult v-ați antrenat.

streching inainte de sport

Cum putem depăși acest obstacol? Atât timp cât nu ignorați problemele fizice ale organismului, încercați să vă mențineți mintea concentrată în altă parte. Spre exemplu, puteți repeta tabla înmulțirii sau puteți să vă amintiți versurile unei melodii în timp ce alergați.

Unii oameni consideră porționarea timpului pe secțiuni un lucru util. Gândul că mai sunt încă două ore poate fi descurajator dar dacă î-l împarți în segmente de 10 minute atunci totul devine mai puțin stresant.

Deshidratarea

Alergătorii pe distanțe lungi sunt cu siguranță în pericol de deshidratare ușoară. Acest lucru vă poate face să vă simțiți foarte leneși și însetați. Temperatura, vântul și modul în care vă antrenați poate însemna că aveți nevoie de mai mult H2O decât de obicei.

Cum putem depăși acest obstacol? Asigurați-vă că aveți întotdeauna apă la îndemână sau utilizați facilitățile aferente dacă vă aflați la un eveniment. Ca și în cazul rezervelor de glicogen, este mai bine să consumați puțin și frecvent decât să ajungeți la senzația de a avea nevoie să înghițiți un galon de apă pentru a vă potoli setea.

Un lucru esențial de reținut este că Zidul, în toate formele sale, poate fi depășit. Chiar dacă ultima ta cursă s-a încheiat înainte de linia de sosire, asta nu înseamnă că la următoarea încercare nu o să fii în stare să mergi mai departe. Continuă să fii perseverent și cu siguranță o să reveniți pe drumul cel bun.

RealMen.ro recomanda Myprotein.ro