Acasă Sanatate & Sport De ce carbohidrații rafinați vă afectează dieta

De ce carbohidrații rafinați vă afectează dieta

243
DISTRIBUIȚI

Doriți să eliminați carbohidrații rafinați? Fie că este vorba de zilele lungi care vă oferă oportunități mai bune pentru a vă concentra mai mult pe antrenament, fie garderoba dvs. de vară vă restricționează alimentele pe care le consumați – carbohidrații rafinați sunt o parte comună a multor gustări și mese pe care le-ați putea înlocui.

dulciuri cu mult zahar

Noi vă explicăm de ce carbohidrații rafinați pot fi răi pentru dietă și cum putem beneficia de elementele pozitive ale acestora.

Ce sunt carbohidrații rafinați?

Să începem prin a spune că nu toți carbohidrații sunt la fel. Carbohidrații reprezintă resursele de energie ale organismului atunci când treci printr-o zi lungă și obositoare la sala de antrenament.

Totuși, boabele rafinate și zahărul simplu nu trebuie consumate în cantități mari (dacă nu este folosit pentru recuperarea organismului după un antrenament intens). Boabele rafinate se aseamănă cu făină albă utilizată în prepararea alimentelor precum pâinea albă și pastele făinoase. Carbohidrații rafinați sunt de asemenea cunoscuți ca și carbohidrații simpli sau carbohidrații procesați. Deoarece valoriile nutritive și vitaminele au fost eliminate, aceștia sunt considerați „carbohidrații goi”. Corpul tău le digeră într-un ritm accelerat, ceea ce înseamnă că nivelul glicemiei și al insulinei poate crește, provocând senzația de foame ulterioară și riscul crescut de rezistență la insulină (diabetul de tip 2).

De ce carbohidrații rafinați sunt răi pentru mine?

Carbohidrații rafinați sunt legați de bolile de inimă, de cancerul de colon și de obezitate. Dacă sunteți preocupat de aceste afecțiuni, există o bună șansă ca acești carbohidrați rafinați să fie printre factorii contribuitori.

briosa cu bomboane

Toate aceste lucruri înseamnă că atunci când consumați carbohidrați rafinați, este asemănător alimentării cu un tip greșit de combustibil. Asta înseamnă ca nu o să ajungeți prea departe pe termen lung iar managementul stresului și al obiectivelor sportive vor fi afectate.

Eliminarea carbohidraților rafinați nu este neapărat o chestiune de abordarea a antrenamentelor intense, restricționare a dietei sau ajustare a acesteia. În primul rând trebuie să înțelegi că ai nevoie de combustibilul ideal. Carbohidrații rafinați pot umple golul zilnic, dar același lucru poate fi făcut consumând surse alimentare care sunt cu adevărat bune pentru tine.

De fapt, energia primită de la zahărul din sânge pe care corpul îl primește de la consumul de carbohidrați rafinați persistă la fel de mult precum cea primită de la alimentele sănătoase. Prin urmare, există o șansă bună să consumați carbohidrați rafinați și starea de sațietate să persiste mai mult între mese.

Cum pot reduce cantitatea de carbohidrați rafinați?

Haideți să repetăm un lucru: nu toți carbohidrații sunt răi și ai nevoie de ei în dietă pentru energie și pentru conținutul de vitamine și minerale. Următorul pas este să identifici carbohidrații rafinați ca să știi când să-i eviți și cu ce să-i înlocuiești. Principalele surse alimentare de carbohidrați rafinați sunt alimentele procesate, făina albă, pâinea albă, orezul alb, produsele de patiserie, sucurile, gustările, pastele, dulciurile, cerealele de la micul dejun și adaosul de zahăr.

briose cu afine

Multe alimente bogate în carbohidrați sunt bune, incluzând:

Carnea proaspătă/înghețată, carnea de pasăre și alimentele de mare

Ouăle

Fructele proaspete/înghețate fără zahăr

Toate legumele

Cerealele integrale (orezul integral, ovăzul, orzul, quinoa, porumbul, etc)

Nucile și semințele de toate felurile

Untul de nuci fără zahăr

Data viitoare când umpleți coșul de cumpărături, gândiți-vă să reduceți conținutul de carbohidrați. Un bun exemplu este pâinea, pe care o puteți elimina complet sau să o înlocuiți cu o pâine din cereale integrale. Tărâțele sunt părțile cele mai nutritive ale boabelor integrale deoarece conțin cantități mari din multe substanțe nutritive, cum ar fi fibrele, vitaminele B, fierul, magneziul, fosforul, manganul și seleniul.

Pentru a vă menține nivelul energetic fără a elimina carbohidrații puteți alege legumele neprocesate, fructele și cerealele integrale precum ovăzul și orzul. Dacă eliminarea carbohidrațiilor rafinați presupune scăderea în greutate, atunci o dietă echilibrată fără alimente procesate reprezintă modalitatea excelentă de început dar este mult mai eficientă atunci când este combinată cu o sesiune de cardio de trei ori pe săptămână și un antrenament regulat de rezistență.

RealMen.ro recomanda Myprotein.ro