Acasă Sanatate & Sport Nu evitați grăsimile: acestea sunt cele mai sănătoase variante

Nu evitați grăsimile: acestea sunt cele mai sănătoase variante

141
DISTRIBUIȚI

Nu evitați grăsimile

Grăsimea a devenit un cuvânt foarte ocolit în societatea modernă. Adesea se presupune că mâncând grăsimi, vă o să vă îngrășați. Faptul că toate grăsimile sunt dăunătoare corpului este un mit. Grăsimea pe care o găsiți într-un cheeseburger nu este aceeași cu cea găsită în avocado sau în uleiul de măsline.

Iată ghidul nostru rapid pentru grăsimi și cum ar trebui să le includeți în dietă.

quinoa somon cu lamaie

Pentru început, toate grăsimile sunt identice?

Nu. Există trei tipuri de grăsimi principale pe care trebuie să le aveți în vedere: saturate, trans și nesaturate.

Grăsimile saturate
Acesta este un tiă de grăsime care se găsește frecvent în carnea roșie, produsele lactate și produsele de panificație. Dietele cu conținut ridicat de grăsimi saturate sunt considerate a fi expuse riscului de colesterol ridicat și al numeroaselor probleme cardiace. Ar trebui să mențineți scăzută cantitatea de grăsimi saturate pe care o consumați – guvernul recomandă sub 10% din consumul zilnic de calorii. Puteți scădea aportul de grăsimi saturate prin tăierea grăsimilor vizibile din carne și algeând produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi.

Sursele de grăsimi saturate, cum ar fi uleiul de cocos, sunt de asemenea surse de trigliceride cu catenă medie. Acest lucru este gândit pentru a le face mai ușor de descompus în energie și sunt legate de îmbunătățirea metabolismului. Deci, nu eliminați aceste produse din dieta dvs. – chiar dacă reduceți conținutul de grăsimi saturate.

Grasimi nesaturate
Acesta este tipul de grăsime pe care ar trebui să-l evitați cel mai mult. Grăsimile trans se formează în timpul producerii alimentelor. Ele au legătură cu creșterea colesterolului, precum și cu apariția diabetului. Grăsimile trans se găsesc în produse cum ar fi margarina, produse de cofetărie de lungă durată și alimente prăjite.

Le puteți observa în ingrediente ca „ulei hidrogenat” sau „ulei parțial hidrogenat”. Nu te lăsa păcălit – nu au nici un beneficiu al uleiurilor de mai jos.

Grăsimi polinesaturate și mononesaturate
Aceasta este grăsimea care se găsește în produsele vegetale și în carnea de pește. Uleiul de masline, ulei de floarea-soarelui, avocado si nucile sunt toate surse de grasimi nesaturate. Acest tip de grăsime este cel mai sănătos și oferă corpului dvs. cele mai multe beneficii.

Organismul folosește această grăsime pentru a proteja celulele din sistemul nervos și pentru a-ți ajuta corpul să se recupereze în urma inflamației și a durerilor musculare. Grăsimile găsite în uleiul de pește și uleiurile vegetale sunt, de asemenea, utile pentru combaterea bolilor de inimă.

avocada scobit cu lingura

Este în regulă să nu mai consum grăsimi?
Organismul dvs. nu poate produce unele dintre substanțele nutritive esențiale găsite în grăsimi, prin urmare, trebuie să le includeți în dietă. Cu toate acestea, grăsimile saturate și trans oferă puține beneficii, așa că le puteți înlocui în întregime cu grăsimi nesaturate.

Ar trebui să consum doar produse cu conținut scăzut de grăsimi?
Cu siguranta nu. Producătorii de alimente se bazează pe faptul că toate grăsimile sunt dăunătoare. De obicei se adaugă zahăr pentru a completa lipsa grăsimilor și prin urmare, produsele fără grăsimi pot deveni mai dăunătoare decât produsele cu conținut obișnuit de grăsimi.

Aceste produse conțin în foarte puține cazuri surse de grăsimi nesaturate, ea fiind sursa principală de grăsime pe care trebuie să o consumați.

RealMen.ro recomanda Myprotein.ro