Acasă Sanatate & Sport Substanțe care reduc absorbția grăsimii | Ce sunt? Cum funcționează?

Substanțe care reduc absorbția grăsimii | Ce sunt? Cum funcționează?

46
DISTRIBUIȚI

Vă prezentăm substanțele care reduc absorbția grăsimii

Vine vara, și suntem siguri că mulți oameni doresc să își reducă nițel greutatea acumulată în sezonul de bulking. Desigur, nici un program de slăbire nu poate avea efect dacă alimentația nu este în regulă, totuși, dacă te hotărăști și sacrifici să ții un asemenea program, poate merita să vezi dacă poți obține ceva ajutor în scăderea greutății. Substanțele care reduc absorbția grăsimii (fat binders) sunt un mod nou și interesant de lupta mai ușor cu grăsimea, iar acest articol va face o recenzie a eficacității lor în slăbire.

femeie antrenament box

Ce sunt substanțele care reduc absorbția grăsimii (fat binders)?

Este important în primul rând să menționăm că substanțele care reduc absorbția grăsimii NU sunt același lucru cu arzătoarele de grăsime. Arzătoarele sunt utilizate pentru a arde grăsimea ce a fost asimilată și stocată. Substanțele care reduc absorbția grăsimii în schimb PREVIN asimilarea (totală) a grăsimii. Tractul digestiv pornește de la gură și se termină… undeva în zona pe care vrem să o lucrăm când facem genuflexiuni.

Nutrienții din alimente sunt absorbiți în intestinul subțire și trimiși în corp pentru a fi utilizați unde sunt necesari. Substanțele care reduc absorbția grăsimii au ca scop scăderea asimilării grăsimilor, pentru a preveni astfel stocarea lor! Aceasta este similar cu fibrele care asistă în eliminarea deșeurilor din tractul digestiv. Datorită faptului că nu sunt asimilate de către corp, substanțele care reduc absorbția grăsimii sunt considerate un „dispozitiv medical” în loc de „supliment”.

Cum funcționează substanțele care reduc absorbția grăsimii?

Cel mai important compus din substanțele care reduc absorbția grăsimii este o polizaharidă, chitosanul. Această moleculă formată dintr-o unitate acetilată și una deacetilată de D-glucozamină, este produsă dintr-un derivat natural al glucozei (chitina) tratată cu o bază. În mod interesant, chitina este o parte esențială a exoscheletului crustaceelor și insectelor, și este aproape la fel de abundentă precum celuloza (din care este construit peretele celular la plante). Utilizările comerciale ale chitinei nu se opresc la fat bindere: substanța a fost utilizată pentru a crea o piele artificială care accelerează vindecarea rănilor, ca fungicid, în cosmetice, și chiar pentru a face lentile de contact.

maieu dungi femei myprotein

Modul în care chitosanul reduce asimilarea grăsimii este prin abilitatea sa de a se lega de ea în stomac înaintea digestie. Când iei chitosan, acesta se dizolvă în acidul gastric și se transformă într-un gel. Această formă de fibră este diferită de alte forme consumabile deoarece încărcătura sa electrică pozitivă îi permite să se lege de grăsimi, care au o încărcătură electrică negativă.

Proprietățile puternice de emulsifiere ale chitosanului îi permit ca apoi să se lege de picăturile de grăsime care practic joacă un rol de surfactant. Această masă de chitosan și grăsime se duce apoi din stomac în intestine. Aici, chitosanul nu va mai permite asimilarea grăsimii, eliminându-o direct din corp.

Beneficiile chitinei pentru slăbire

Sună incredibil în teorie, acum să vedem cum funcționează!

Dovezile au fost obținute în principal din modele animale, unde șoarecilor li se administra o dietă bogată în grăsimi și apoi era examinată asimilarea acestora. Unul dintre aceste studii a luat un grup de șoareci cu o dietă bogată în grăsimi și le-a suplimentat alimentația cu diferite tipuri de fibre dietetice. După două săptămâni, fecalele animalelor au fost colectate, iar din cele 23 de tipuri de fibre consumate, chitosanul a dus la cel mai ridicat nivel de eliminare a grăsimii, rezultatele indicând că asimilarea acesteia a fost cu 50% mai redusă decât în grupul de control. Cu alte cuvinte, 50% din grăsimea consumată a fost eliminată fără a fi fost absorbită.

atleti myprotein sala

Desigur, aceste efecte trebuie testate mai departe pentru a vedea dacă există la fel și l la oameni. Unele studii pe oameni au observat că efectele asupra asimilării grăsimii sunt mult mai reduse, și la bărbați, și la femei.

Cercetări recente în schimb au contrazis aceste observații. Un studiu dublu-orb, placebo-controlat randomizat a luat un grup de 134 de adulți supraponderali și le-a administrat zilnic tablete de 500mg chitosan, de șase ori pe zi. La sfârșitul studiului au fost măsurate pierderea în greutate, masa de grăsime, procentul de grăsime, și indicele compoziției corporale. Spre deosebire de grupul care a luat placebo, cel care a consumat chitosan a pierdut 1.25 kg, din care 1.2 de grăsime! Adică, cu 78% mai mult decât grupul care a luat placebo. În plus, acest grup a avut un ameliorări mai mari ale procentului de grăsime și indicelui compoziției corporale.

Există mai multe substanțe care reduc absorbția grăsimii în afară de Chitosan

Există mai multe substanțe care reduc absorbția grăsimii în afară de chitosan, iar dovezile sugerează utilitatea consumului acestora datorită altor compuși benefici pe care îi conțin.

Un alt studiu de 6 săptămâni pe adulți obezi, dublu-orb și placebo-controlat a examinat efectul chitosanului împreună cu alte suplimente pentru slăbire (glucomannan, vitamina C, fenicul). Cercetătorii au observat că o combinație a acestor compuși a dus la slăbire semnificativă statistic la adulți, fără o schimbare în aportul caloric. În timp ce grupul placebo nu a slăbit deloc, ba chiar a pus 0.2 kg de grăsime, grupul care a primit suplimentele a pierdut 2kg de grăsime. Deși unele studii observă efecte limitate asupra absorbției grăsimii, singur sau în combinație cu alte suplimente chitosanul clar ajută slăbirea.

tinute vestimentare myprotein femei

Beneficiile chitinei asupra colesterolului crescut

Alte studii au demonstrat că substanțele care reduc absorbția grăsimilor ajută mai mult decât slăbirea. Un studiu publicat în Jurnalul Colegiului de Nutriție American (JACN) a măsurat nivelele de lipide în sânge și fecale după consumul de chitosan. Au observat că nivelele de colesterol sanguin erau clar reduse în ciuda faptului că nu se eliminase mai mult prin fecale. Aceasta sugerează un efect anti-colesterolemic al substanțelor care reduc absorbția grăsimilor și un efect pozitiv asupra sănătății cardiovasculare.

Alt studiu a luat 84 de persoane cu colesterol ridicat și le-a administrat 1.2g de chitosan sau placebo pe zi. La final, s-a observat o reducere semnificativă a colesterolului total în grupul căruia i s-a administrat chitosan față de cel căruia i s-a administrat placebo, iar un subgrup de persoane mai în vârstă (peste 60 de ani) a avut scăderi și mai mari ale colesterolului total și ale colesterolului LDL („rău”). Aceasta din nou sugerează beneficiile pentru sănătatea cardiovasculară ale substanțelor care reduc absorbția grăsimii.

Pe scurt

Dacă tragi din greu cu antrenamentul tău și sacrifici dulciurile din dietă, meriți orice ajutor poți obține. Substanțele care scad absorbția grăsimilor beneficiază de puternice dovezi științifice pentru eficiența lor, ajutând atât slăbirea cât și sănătatea cardiovasculară.